Senioren sportgroep


Senioren sportgroep is hét recept om zo lang mogelijk vitaal te blijven

De Nederlandse bevolking wordt steeds ouder en wat belangrijker is: gezond ouder! Dat gaat vaak niet vanzelf en steeds meer ouderen beseffen dat ze daar zelf veel aan kunnen doen. Een gezonde leefstijl waarin beweging steeds belangrijker lijkt te worden. Daarom hebben wij de senioren sportgroep!

In de beweegrichtlijn van de Nederlandse gezondheidsraad staan de volgende tips:

  • Beweeg minimaal 150 minuten per week matig of zwaar intensief, verspreid over meerdere dagen.
  • Combineer twee keer per week bot- en spierversterkende activiteiten met balansoefeningen.
  • Voorkom veel zitten.

Juist op latere leeftijd is het belangrijk om het lichaam te blijven trainen, omdat over het algemeen de dagelijkse belasting van het lichaam steeds lager wordt. Je zult begrijpen dat het bij Senioren-fitness in eerste instantie om het bewegen gaat, maar minstens zo belangrijk is het plezier dat u tijdens het bewegen heeft.

Senioren sportgroep is een fitnesstraining in groepsverband speciaal gericht op de senioren. Tijdens deze 60 minuten durende training worden oefeningen gedaan die de soepelheid van het lichaam verbeteren en belangrijke spiergroepen versterken. Met andere senioren kun je na afloop van de activiteit nog even nagenieten en napraten onder het genot van een kopje koffie of thee.

Het effect van Seniorenfitness:

– lenigheid van uw lichaam verbeteren
– spiergroepen versterken
– een beter balans opbouwen
– het uithoudingsvermogen onderhouden
– het onderhouden van de sociale contacten

senioren sportgroep

Hoe/ Wie/ Wat/ Wanneer?

Onze fitness lessen vinden plaats in onze speciaal hiervoor ingerichte fitnessruimtes. Omdat wij ons onder meer richtten op revalidatie hebben wij met onze cardio- en fitnessapparatuur ook de juiste oefenmaterialen aanwezig voor de ouder wordende mens. Daarnaast maken wij ook gebruik van allerlei kleinere, losse kracht- en balansmaterialen èn wordt het eigen lichaam ingezet tijdens de training.

Wij vinden individuele begeleiding belangrijk en verantwoord kunnen trainen op oudere leeftijd vraagt de juiste kennis en kunde op trainingsgebied. Daarom worden al onze lessen begeleid door een fysiotherapeut en werken we op afspraak. De groepsgrootte bestaat uit maximaal 8 personen.

De groepslessen bestaat hoofdzakelijk uit actieve lessen. De trainingen duren 60 minuten, waarbij de opbouw elke keer gelijk is, maar de invulling kan wisselen. Er wordt begonnen met een cardiotraining, gevolgd door specifieke krachttraining en geëindigd met ontspanningsoefeningen.

Mocht je liever thuis oefeningen doen, kijk dan eens naar onze videobeelden met oefeningen-voor-thuis.

Naast de fitnesslessen bieden wij voor senioren ook bokslessenstoelyoga, een lessenreeks “Bewust actief Bewegen, Yoga en Mindfulness” en Mindful Bootcamp aan.

Kosten

Voor actuele seniorfitness en stoelyoga abonnementstarieven kun je kijken op onze tarievenpagina. Voor de lessenreeks “Bewust actief bewegen, Yoga en Mindfulness” en de Mindful Bootcamp kun je contact opnemen met ons secretariaat voor de actuele prijzen.

Voor aanmelden of informatie

Om je aan te melden of voor het verkrijgen van verdere informatie kun je ons mailen:  info@fysioplusdiever.nl. Telefonisch is ons secretariaat bereikbaar op telefoonnummer: 0521 – 593484.

Je kunt natuurlijk ook vrijblijvend even binnenlopen.

Enkele reacties van deelnemers van onze senior groepslessen:

“Eigenlijk ben ik helemaal niet sportief, maar wil wel graag fit en gezond blijven, ook om lekker met mijn kleinkinderen te kunnen spelen. Sinds vorig jaar heb ik me daarom aangemeld bij Senior Fitness en dat bevalt mij meer dan uitstekend. Lekker sporten met een leuke groep gelijk gestemden die allemaal hetzelfde doel hebben. Wij hoeven niet de snelste of lenigste te zijn maar willen wel lekker in ons vel zitten, en als dat dan ook nog gezellig is, voelt dat helemaal top”!

Henny71 jaar, deelnemer Fitness lessen

“We doen ontspannings- en ademhalingsoefeningen en rek- en strekoefeningen. We genieten er enorm van, want al zijn de bewegingen klein, de lichamelijke en geestelijke gezondheid wordt bij regelmatige beoefening verbeterd. Ook thuis kun je de oefeningen gewoon op je stoel uitoefenen”

Anneke79 jaar deelnemer stoelyoga

Call Now Button